Benicarló s’incorpora a la Xarxa Gastroturística de la Comunitat Valenciana i la seua marca ‘L’Exquisit Mediterrani’

4 marzo, 2019
2 mins read
Benicarló participarà en la Xarxa per tal d’impulsar la gastronomia i el turisme a la ciutat i, especialment, la Festa de la Carxofa. La marca pretén ser un referent turístic autonòmic de primer ordre i sumar el treball de productors, restauradors i centres de formació.

Benicarló ha estat un dels primers municipis de la Comunitat Valenciana a sol·licitar formalment l’adhesió a la Xarxa Gastroturística de la Comunitat Valenciana i la seua marca L’Exquisit Mediterrani. Així ha quedat palés avui en un acte que ha comptat amb la presència de l’alcaldessa, Xaro Miralles, i el director general de Turisme, Josep Gisbert, que ha servit per a presentar a Benicarló aquesta nova iniciativa de la Generalitat per tal de situar la gastronomia com un recurs turístic de primer ordre.

«Si hi ha algun municipi de les comarques més properes on s’ha treballat la potencialitat de la gastronomia, aquest és Benicarló», ha dit l’alcaldessa. «I és per això que és molt important per a la nostra ciutat alinear-nos amb la nova estratègia gastroturística engegada des de Turisme de la Comunitat Valenciana, perquè estem segurs que ens aportarà valor a la nostra gastronomia i posarà de relleu la qualitat extraordinària del nostre territori».

Segons les dades de Turisme Comunitat Valenciana, la Xarxa preveu per a aquest 2019 una inversió de 10 milions d’euros, més de 100 accions col·laboratives, més de 500 accions sobre el producte i el mercat i més de 600 accions formatives.

El director general de Turisme, ha constatat que «quan parlem de Xarxa, ens referim a agrupar tot allò que s’està fent al territori referent a gastronomia, ja siga en restaurants, centres de formació o consells reguladors, per tal de treballar conjuntament i crear sinergies». Gisbert ha assenyalat que «la gastronomia i els productes de primera qualitat tenen cada vegada més tirada entre els turistes. I nosaltres els hem de donar resposta. És per això que hem creat aquesta Xarxa, perquè tenim un gran potencial, perquè tenim productes excel·lents de la terra i del mar i perquè que som capaços de convertir una recepta artesanal en un art dels 5 sentits».

La presència de Benicarló en aquesta Xarxa Gastroturística es traduirà en accions de promoció, intercanvis d’experiències o participació en fòrums estratègics i suposarà un impuls a la difusió dels productes estrella de Benicarló, no només de la Carxofa de Benicarló sinó d’altres relacionats amb la mar, com el peix o el polp. «La gastronomia —ha subratllat l’alcaldessa— ens dona l’oportunitat de mirar als nostres orígens i costums i posar en valor la identitat pròpia i, per tant, d’enriquir el model turístic marcat per Benicarló».

Jose Cuñat SEO.Fotos gastronomía,cocina, recetas, sitiología, restaurantes, chefs. Foodie, gourmetin, mealsurfing, gourman . influencer cunatjose@gmail.com

Deja una respuesta

Sobre mi

Valencia recetas y gastronomía Ama la sitiología #gastronomia #paella #bibliografo detesta lo desabrido y frugal. Es @cocimaniaco con #recetas

Follow Me

Previous Story

Pastas Gallo cuelga el cartel de “se vende”

Next Story

Cómo detectar de forma rápida un aditivo prohibido en alimentos

Latest from Blog

Alicante activará restricciones de tráfico por la Plantà de Hogueras desde el 17 de junio El Ayuntamiento de Alicante pondrá en marcha a partir del próximo 17 de junio un amplio dispositivo especial de tráfico con motivo de las Hogueras 2026, que incluirá cortes de circulación, restricciones en el centro

Coca cruixent de paella de fetge de bou

Imágenes de la RecetaIngredientesInstrucciones 🖨️ Imprimir Receta 📲 Compartir en WhatsApp La reinterpretación moderna de uno de los arroces más antiguos de Valencia La Paella de fetge de bou es una de las recetas históricas más desconocidas y antiguas de la cocina valenciana. Documentada desde el siglo XVI, mucho antes

Canelón de arroz al horno de Ontinyent

Imágenes de la RecetaIngredientesInstrucciones 🖨️ Imprimir Receta 📲 Compartir en WhatsApp La reinterpretación moderna de un clásico valenciano El Arròs al forn es uno de los platos más tradicionales y queridos de la cocina valenciana, especialmente en Ontinyent, donde forma parte de celebraciones y comidas familiares desde hace generaciones. En
GoUp